یک مطالعه در مورد نیازهای انرژی و میزان مصرف شش دوچرخه سوار مرد حرفه ای در طول یک هفته کمپین کلاسیک ، خطرات ناشی از سوخت رسانی را برجسته کرده است.
آیا علم ورزش فقط نیمی از داستان را بیان می کند؟
این مطالعه که قرار است در ژورنال بین المللی فیزیولوژی و عملکرد ورزشی منتشر شود ، نشان داد که سواران که نتوانستند کالری خود را با مصرف کافی مطابقت دهند ، میزان هورمونهای تستوسترون و انسولین مانند فاکتور رشد 1 را کاهش داده اند.
کاهش هر دو هورمون با کمبود غذا و خطر زیاد "سندرم کمبود انرژی نسبی" (Red-S) همراه است ، پیامدهای آن می تواند شامل کاهش تراکم استخوان و افزایش احتمال آسیب یا بیماری باشد.
به طور مقایسه ای ، سواران که تعادل انرژی سالم را تجربه کرده اند ، سطح هورمون ها را افزایش داده اند.
محققان به دنبال چه چیزی بودند؟
ادواردو آفرینی برای تهیه لوازم در Ghent-Wevelgem 2019 به اتومبیل برمی گردد (عکس از تیم دو ویل / گتی ایماژ)
دانشمندان خاطرنشان كردند: هرچند كه روروكباران گرند تور ممكن است از نظر تغذيه بين مراحل متفاوت باشند ، تقاضاهاي سه هفته مسابقه بدان معناست كه اغلب از "تغذيه تهاجمي" استفاده مي شود تا احتمال كاهش كالري را به حداقل برساند.
به طور مقایسه ای ، با توجه به اینكه كلاسیك تلاش های یك روزه و غالباً با حداقل 40 ساعت بازیابی بین روزهای مسابقه است ، آنها گفتند "دوچرخه سواران ممكن است اگر در روزهای استراحت هزینه های انرژی روز مسابقه را بیش از حد جبران كنند ، باعث افزایش توده بدن می شوند."
آنها برای جلوگیری از افزایش وزن ، گفتند که سواران تمایل دارند رژیم غذایی را به منظور حمایت از عملکرد در روزهای مسابقه ، ضمن جلوگیری از افزایش وزن ناخواسته در روزهای استراحت ، تغذیه کنند.
این روش محبوب "سوخت رسانی به کار مورد نیاز" به معنای افزایش مصرف کربوهیدرات در سرب تا یک مسابقه ، در طی آن و در پنجره فوری پس از آن قبل از افزایش پروتئین در روزهای استراحت برای حمایت از بهبودی در حالی که اجتناب از کالری اضافی است.
با این حال ، این مطالعه نشان می دهد که اگر کالری خالص دریافتی ناکافی باشد ، سلامتی سواران ممکن است در معرض خطر باشد.
محققان چه یافتند؟
محققان میزان کالری دریافتی ، داده های انرژی ، میزان هورمون خون و توده بدن صبح را از شش سوار میچلتون اسکات در یک پنجره هشت روزه جمع آوری کردند که شامل چهار روز مسابقه و چهار روز استراحت بود.
خاطرنشان شد: قرار بود 11 دستگاه سواری شرکت کنند ، اما بیماری و جراحت اندازه نمونه را به 6 نفر کاهش داد و این یک مطالعه مقدماتی بود.
این مسابقات که همه در بلژیک در سال 20 برگزار شد ، Driedraagse de Panne (202.4 کیلومتر) ، E3 Harelbeke (206.1 کیلومتر) ، Ghent-Wevelgem (250.8 کیلومتر) و Dvaars درب Vlaanderen (0.1 کیلومتر) بود.
سوخت رسانی روز مسابقه از ساعت 7 بعد از ظهر شب قبل از یک رویداد ، تا ساعت 7 بعد از ظهر روز بعد اندازه گیری شد. سواران به طور متوسط 6216 کیلو کالری مصرف کردند ، در حالی که در طول مسابقه به طور متوسط 54 کیلو کالری مصرف می کردند. این اختلاف 1032 کیلو کالری را کاهش می دهد - کمتر از میزان توصیه شده برای نر متوسط شما (2000 تا 2000 کیلو کالری) و در نتیجه آنها را در کسری کالری قرار می دهد.
رژیم روز مسابقه از 10.7 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در کربوهیدرات ها ، و 2.8 گرم در کیلوگرم پروتئین تشکیل شد.
محققان خاطرنشان كردند: گرچه مصرف كربوهیدراتهای قبل از مسابقه مطابق با توصیه های معاصر تغذیه ورزشی بود ، میزان مصرف پس از مسابقه "به میزان قابل توجهی كمتر" از توصیه ها بود ، در حالی كه مصرف كربوهیدرات در مسابقه نیز "به میزان قابل توجهی كمتر" از مقدار پایین توصیه شده محدوده ایده آل
ماهیت مسابقات کلاسیک ، با غیرقابل پیش بینی بودن و صعودهای سنگفرش ، ممکن است در کاهش مصرف در طول حوادث نقش داشته باشد.
در روزهای استراحت ، سواران به طور میانگین 954 کیلو کالری در ساعت ورزش می کردند ، اما به طور متوسط 5050 کیلو کالری در کالری مصرف می کردند - اختلاف 4096 کیلو کالری و کالری اضافی را نشان می داد. در این روزها ، میزان مصرف کربوهیدرات به پایین به 6.4 گرم در کیلوگرم و پروتئین به 3.3 گرم در کیلوگرم افزایش یافت.
آیا سواران به اندازه کافی غذا خوردند؟
جک بائر از میچلتون اسکات (عکس از جاستین سترفیلد / گتی ایماژ)
در دسترس بودن انرژی در کالری به ازای هر کیلوگرم توده بدون چربی - کیلو کالری / کیلوگرم FFM اندازه گیری می شود. بیش از 30kCal / kg FFM در دسترس بودن انرژی کم در نظر گرفته می شود ، و در نتیجه خطر Red-S را ایجاد می کند.
هر شش سوار در روز مسابقه زیر 30 علامت بودند - میانگین FFM 14.4 کیلو کالری / کیلوگرم. با این حال ، در روزهای بهبودی ، همه آنها بیش از حد بودند ، به طور متوسط 57 کیلو کالری بر کیلوگرم FFM.
به طور متوسط در طول پنج روز هشت روزه ، نیمی از سواران زیر آستانه سقوط می کنند ، به طور متوسط 28 کیلو کالری / کیلوگرم FFM. در نیمه دوم متوسط مصرف در محدوده "متوسط" در 43 کیلو کالری / کیلوگرم FFM بود.
تجزیه و تحلیل سطح هورمون خون نشان داد که سواران که زیر آستانه سالم بودند ، افت 14 درصد تستوسترون و افت 25 درصدی فاکتور رشد مانند انسولین را مشاهده کردند [IGF-1] ، هر دو نشانگر مرتبط با کمبود غذا و خطر بالای Red-S
سواران بالاتر از علامت سالم شاهد رشد هورمونهای مربوط به هفت و پنج درصد بودند.
نحوه چرخه سریعتر و افزایش سرعت متوسط
دوچرخه سواری در مسیر های مناسب
دوچرخه های زمستانی: آیا واقعا به آن نیاز دارید؟